slide6

פרסום בפייסבוק לקהל הנשי שונה מפרסום בפייסבוק לקהל הגברי

פרסום בפייסבוק

נשים וגברים שונים גם באופן בו הם משתמשים במדיה – מה לזה ולפרסום בפייסבוק ?

ישנו הבדל מהותי בהתנהגות המינים הן בצריכת המדיה והן בשימושים שנעשים באמצעות המדיה. 
מה לא נאמר על ההבדלים בין המינים? כמעט הכול וניתן לקבוע חד משמעית שנשים וגברים הם יצורים מורכבים שמתנהגים אחרת כמעט בכל נושא בחיים, גם במדיה חברתית. 
אופן התנהגותן של נשים במדיה חברתית הופך אותן לקהל נחשק במיוחד ולא בכדי: נשים הן קהל נאמן, משתף פעולה ומהוות כוח צרכני משמעותי מאוד.

איפה בעיקר נמצאים הגברים ואיפה הנשים?
כדי לדעת כיצד לפנות ולפרסם לגברים ולנשים במדיה חברתית ובכלל כדאי לדעת קודם כל איפה ניתן למצוא אותם. גברים מתרכזים בעיקר ברשתות החברתיות הגדולות או המקצועיות- פייסבוק, טוויטר, גוגל פלוס ולינקדאין. נשים פעילות מאוד גם ברשתות מבוססות תוכן ותמונות ולצד פרופילי פייסבוק, טוויטר וגוגל פלוס הן מהוות אחוז משמעותי באינסטגרם ובפינטרסט. 

נייד או נייח?
מחקרים מצביעים על כך שנשים משתמשות במכשירים ניידים כדי לחלוק, לצלם וגם כדי לשחק משחקים. גברים לעומתן משתמשים במכשירים ניידים ככלי ניווט ומתעדכנים דרכם בעיקר בחדשות. הנתון הזה הוא קריטי בכל הקשור לפרסום בפייסבוק וברשתות חברתיות בכלל. 

מה נשים אוהבות לראות במדיה החברתית
מיתוס אחד שניתן לשבור מלמידת התנהגות הנשים במדיה חברתית הוא שנשים ממש אבל ממש לא יקנו כל מה שתמכרו להן... למעשה, ישנה סבירות גבוהה יותר שנשים יתעלמו ממודעות פרסומיות, בעיקר אם אלו מכילות מלל רב. מכאן שפנייה לנשים צריכה להיעשות מתוך תמהיל מדויק של פרסום נכון- כזה הפונה אליהן במכשירים הנכונים והוא בעל נראות מסוימת בשילוב עם תכנים מדויקים, הפונים לקהל הנשי ומספקים צורך עמוק יותר מרכישה מיידית
נשים הן כוח משמעותי ברשתות חברתיות וגם כאן התנהגותן נבדלת מגברים- נשים מעדיפות באופן מובהק תמונות וסרטונים על פני סריקת קודי QR או הורדות קופונים. מכאן שפרסום בפייסבוק לנשים צריך לקחת בחשבון גם את האלמנטים האלו. 
מה גברים עושים במדיה החברתית? הרבה פחות... גברים פחות מחפשים קשרים חברתיים או מביעים רצון להתעדכן במדיה חברתית, עיקר פעילותם בכל הנוגע למותגים מתרכז במציאת הנחות וקופונים וכן בהשתתפות בתחרויות של המותגים האהובים עליהם. עם זאת גברים פעילים יותר בבלוגוספירה- אחוז גדול מהם מנהל בלוגים אישיים והם משקיעים יותר זמן בקריאת בלוגים שונים. הפונקציה העיקרית במדיה חברתית  בה גברים משתמשים יותר מנשים היא שירותי מיקום: 45% מהגברים משתמשים בפונקציה זו לעומת 32% בלבד מהנשים.

אחריות חברתית
גם במדיה חברתית נשים הן רגשיות יותר. 35% מהנשים משתמשות בפייסבוק על מנת ללמוד כיצד ניתן לסייע לאנשים אחרים לעומת 25% מהגברים. נשים לא רק מחפשות כיצד לעזור, כרבע מהן גם מחפשות תמיכה מנשים במצבים הדומים לשלהן. שיח נשי ברשת צריך לקחת את הגורמים האלו בחשבון, על עמודים וקבוצות הפונים לנשים לייצר תכנים אשר מספקים את הצרכים האלו.

נאמנות צרכנית
גם הנאמנות לא פוסחת על התנהגות נשים ברשת, הדבר חשוב במיוחד עבור מותגים וחברות. אינטראקציה של גברים עם מותגים כוללת בעיקר התקשרות חד פעמית להנחה או קופון בעוד 71% מהנשים מעדיפות להצטרף לעמודי המותגים ולנהל איתם אינטראקציה של ממש. בהתחשב בעובדה כי מחקרים מראים שאוהדי פייסבוק מראים נאמנות למותגים, נוטים לרכוש יותר בהם יותר ולהעדיף אותם על פני מותגים אחרים קהל הנשים הוא בהחלט קהל ששווה להשקיע בו, לפרסום בפייסבוק אך גם בתחזוקת היחסים עימו.

לסיכום:
תוכן איכותי, יצירת שיח והקמת קהילה נשית משתפת יהפכו את העמוד שלכם לעמוד נשי פעיל בעל תפוצה אורגנית גדולה יותר ולא פחות חשוב ייצר קהל אוהד, תומך ונאמן למוצרים שלכם.

צור קשר