slide6

ממוצר למותג

יש מוצרים אליהם אנו מכורים ושאין אותם בהישג ידינו אנו מתגעגעים.
רוב האנשים ששהו תקופה ממושכת בחו"ל יכולים לספר על תחושת הגעגוע לבמבה, קרבו או אפילו שוקולד השחר.

מה הופך מוצרים כאלה לכל כך משמעותיים בעינינו?

אין ספק שזה לא האיכות, לא המרקם ואפילו לא הטעם, אלה המטען הרגשי והתחושות שהם מעוררים בנו. זה ההבדל בין מוצרים למותגים. 
שאני מדברת על מותגים אני לא מדברת בהכרח על מוצר אלא זה יכול להיות גם שירות, ארגון או אפילו רעיון או אישיות. ברגע שאנו נחשפים אליהם משהוא מתעורר בנו, ברגע שאותו אלמנט גרם לנו להרגיש משהוא הוא כבר הופך למותג.

אז למה חשוב להפוך מוצרים למותגים? מה זה נותן לנו?

העולם החדש הוא עולם המידע, האדם נמצא במרכז והמידע מגיע אליו מכל מקום אפשרי ולא את כל האינפורמציה הוא יכול להכיל. אז איך בכל זאת ניגע באנשים? איך בכל זאת יזכרו את מה שאנו  צועקים בכל הכוח בכדי שמישהו יקשיב? 
שאתה מעורר במישהו אחר רגש כלשהוא הוא זוכר אותך.
מותג הוא לא מוצר אלא הבטחה שאורזת בתוכה את כל אותן תכונות, ותועלות אותם הוא מייצג.
זהות מותגית לא רק תגרום למודעות לקיום המותג שלנו אלא אף תצרוב אותו חזק בראשו של הצרכן הסופי.
שהמוצר שלך ממותג אתה בעצם עוזר ללקוחות הפונטציאלים לבחור מבין כל האפשרויות את המוצר שהכי מזוהה עם התפיסות והערכים שלהם, וזה מה שיוצר את היתרון על פני המותגים האחרים בשוק.

אז איך מתחילים? מהו בעצם תהליך המיתוג?

תהליך המיתוג מתחיל בעיצוב לוגו וסלוגן ,נמשך בניתוח שוק ומחקר המגדיר את המאפיינים  המבדלים של המוצר והערכים אותם אנו רוצים לקשור למותג שלנו. העבודה צריכה להיות מדויקת ומהודקת בכדי להשאיר אצל הלקוח הסופי את האימפקט הרצוי.
תהליך העיצוב טומן בחובו אלמנטים רגשיים ולכן בחירה נכונה של המילים, הצבעים הפרופורציות ואף הפונט הם גורמים מכריעים בכדי להגיע לתוצאה הרצויה. ככל שהשוק רווי ותחרותי יותר כך גוברת המשמעות של תהליך המיתוג

שנה טובה ובהצלחה !

קצת על פייסבוק ולמה צריך את זה <לחצו> 

צור קשר