slide6

מימון המונים - כל מה שחשוב לדעת ולא ידעת שצריך לשאול

ישנן עשרות פלטפורמות למימון המונים, חלקן מקומיות וחלקן פונות לשוק הבינלאומי. הפלטפורמה המוכרת מכולן היא קיקסטארטר. בשנה החולפת כ-3 מיליון צרכנים ומשקיעים שונים השקיעו בפרויקטים בקיקסטארטר בלבד.
כוחם של אתרי גיוס ההמונים נעוץ לא רק באפשרות לגייס כסף אלא גם ואולי אף בעיקר בחשיפה האדירה שהם מציעים ואיתה בחיבור למוצר וביצירת הרצון והצורך אליו, תוצאות שקשה ואף יקר מאוד להשיג בדרכי פרסום ושיווק מסורתיות.

ליזם זה מצוין, אבל מה מרוויח הצרכן ממימון ההמונים?
נתון מעניין מצביע שלמעלה מעשרה אחוז מהמשקיעים הם "משקיעים חוזרים" התומכים במס' פרויקטים רב (10 ויותר). המוטיבציה שלהם היא לא בהכרח לקנות משהו חדש אליו הם משתוקקים, אם כי להביא לשינוי, לקדם אג'נדה אישית או טכנולוגית ובעצם להשפיע על ערכים ולסייע לאנשים ומיזמים בהם הם מאמינים. 


אז האם מימון המונים עובד?
כן, אבל לא לכולם אם כי נדמה שכולם מרוויחים ממנו, איך? כבר נסביר.
ישנם לא מעט מיזמים שהגיעו ליעדם ואף עברו אותו תוך פרק זמן קצר מאוד. זכור במיוחד השעון החכם Pebble שמפתחיו קיוו לגייס מאה אלף דולר ותוך מעט יותר מיממה גייסו כמיליון דולר ו-10 מיליון דולר עד לסוף התקופה. אבל לא רק גאדג'טים צלחו בצורה שכזו אלא גם מיזמים חברתיים ומוצרים שמטרתם לשנות חינוך ותפיסת עולם.


ומה קורה למי שלא מצליח כל כך בגיוס המונים? גם הוא מרוויח. איזה רווח יש בכישלון? הלמידה. 
יש מאות דוגמאות למיזמים ומוצרים שנכשלו בפעם הראשונה, למדו את הטעות, חזרו למקצה שיפורים והצליחו בגיוס השני. פלטפורמת גיוס הההמונים בעצם היוותה עבורם "קבוצת מיקוד" וגרמה להם לשפר את המוצר בצורה כזו שיוכל לכבוש את השוק וחלקם אף הצליחו הצלחה יתרה.
הרווח השני- גם אם לא גייסתם את מלא הסכום יצרתם עבורכם קהל אוהדים תומך, זכרו שפה אין אויבים רק אנשים שרוצים שתצליחו. עם קהל האוהדים האלו ניתן לשמור על קשר, לעניינם בעתיד ואף להציע להם להמשיך ולתמוך בפרוייקט בדרכים שונות.

אחלה, איך מצליחים בזה?
כמו לכל דבר בחיים גם להצלחה במימון המונים יש נוסחה מאוד ברורה.
קודם כל- המוצר, ישנן קבוצות מוצרים שבאופן עקבי מראות סיכויי הצלחה גדולים יותר.
ואז, איך שמשווקים אותו: מי שיכנס לעמוד הפרוייקט שלכם צריך להבין מיד כי המיזם שלכם מדבר אליו, קיים בו צורך אמיתי והוא מציע פתרון חדש ויצירתי. מצד אחד ישנו צורך לשמור את הנושא קצר ותמציתי ומצד שני לענות על כל השאלות.
על מנת להצליח תצטרכו לעלות סרטון וידאו מדויק ומעניין, תכנים רלבנטיים ואינפורמטיביים בעמוד הפרוייקט וכמובן איך אפשר להשקיע ומה מקבלים בתמורה: ככל שתהיו יצירתיים יותר כאן תגדילו את סיכוייכם לגייס כספים ולהצליח. אם המוצר שלכם יקר תצטרכו למצוא דרך לאפשר להשקיע במיזם גם סכום קטן יותר ואם הוא זול תצטרכו למצוא דרך "לעבות" את סכום ההשקעה.

אנו מאמינים בפלטפורמה של שיווק במימון המונים ויצרנו חבילת שיווק ממוקדת לקידום הפרויקטים המגייסים מההמון. 
יש לכם מיזם/רעיון? רוצים לקחת אותו צעד אחד קדימה? צרו קשר 

 

צור קשר